En sommarlista

Mina planer för sommaren: Ska jobba hela sommaren. Annars än det så vet jag inget förutom att vi ska ha våran årliga bad dag med Dagny i Piteå.

Bästa sommarstället: Har nog inget sommarställe men gillar verkligen att vara i Piteå och strosa runt.

Favoritsommarblomman: Blåklockor tycker jag är väldigt fina.

 Här badar jag helst: En varm sommardag är det någonstans där det är kalt. Gillar sjöar och speciellt där det finns en brygga eller flotte.

Hur länge ska du vara ledig? Jobbar skift typ hela sommaren men är helt ledig precis efter studenten och en bit i augusti.

Vad ser du mest fram emot? Sol, vin och glass.

Vad kommer du köpa inför semestern? Har kollat runt lite på en bluetooth högtalare och kommer förmodligen bli en massa annat trams också.

Det här lyssnar jag på i sommar: Lyssnar väl på det som är typ poppis just då annars mest någon egen låt jag tycker passar in.

Favoritsommardoft: Nyklippt gräs, när man slår upp dörren efter det har regnat och asfalten är lite blöt och luktar regn, och skoglukten.

 
 Hur kommer du att göra dig illa? Skrapa upp bara ben.

Vad oroar du dig för? Att det aldrig aldrig ska vara sol. Och att det ska blåsa hela sommaren.

Hur kommer du minnas din semester sen i september? Hmm ska ju jobba nu men mina lediga timmar hoppas jag att jag minns såhär: glass i mängder, sand i bikinin och en filt eller på stranden.

Den ultimata sommardagen: Jag vaknar på morgonen och är helt ledig, det är sol (plus helt vindstilla). Jag äter en fruktig frukost innan jag går ut. Packar mina saker och åker iväg till någon badstrand och njuter av vädret. Kommer hem och äter något sommrigt som grillat och kanske avslutar allt med lite vid i kvällssolen.











Kom ihåg mig?